torsdag 26 februari 2009

Vad i hela fridens namn är en blogg?


Jaha - folk tjänar miljoner och åter miljoner på att blogga. Vissa förolämpar kändisar andra skriver bara så bra. Det har man ju hört.

Så bestämde jag mig för att vara med i Bok SM 2009. Var och varannan där verkar blogga. Har tittat förbi någon litegrand så där. Sen har jag frågat runt - vad är en blogg? "En internet baserad dagbok." Påstår en del. Andra menar att det är ett sätt att skriva av sig en massa tjoller.

Jaha. Ska man skriva varje dag?
Eller flera gånger om dagen?
"Du skriver varje gång du kommer på nåt du vill skriva."
Eh... jaha...

Men vem läser då?
Någon måste ju läsa för att det ska finnas en mening eller hur?
"Du ska länka med folk, så får du läsare."
Oki doki. Piece of cake... hmm

Nåja - med dessa inledande förvirrade ord välkomnar jag er - till Thompson Corner - tankar i vardagen av mig - Camilla Thompson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar