söndag 5 april 2009

Känner mig tom

Är inte direkt olycklig. Faktiskt haft en rätt bra dag. Men jag känner mig tom. Skumt.

Imorgon blir det spännande. Men som med en del saker i livet arbetar jag med förträngande, fortfarande finns delar av mig som säger: "Tjejen du har stora chanser att hamna i finalen" andra delen är rätt otrevlig. "Mohahaha du är ju inte bara ett spån, du är ju dessutom naiv som få, varför skulle dina töntiga ord komma någonstans? Du suger!"

Om jag kommer till final ska jag sparka skiten ur pessimisten inom mig! Om jag inte kommer till final... har en flaska vin, kanske borde testa? Jag som dricker så lite... dränka mina sorger? Hm... inte riktigt min grej... bättre köpa extra smaskig lunch nånstans eller nåt sånt - TRÖSTÄTA, ska tydligen inte vara så bra, men det skiter jag i =)

Om jag kommer till final tror jag att jag kör upp till Paul's jobb och stormar in där och hoppar upp och ned och skriker. När jag sedan släpps från psyket igen ska jag försöka med ord förklara att jag kom till final. 

När jag gick till lillans rum idag kändes det den där djupa känslan i magtrakten som kommer ibland, jag log stort för just då var jag säker på att jag skulle komma till final... hehehe

Sannolikhetslära - det var det värsta jag visste på matten i gymnasiet, men enligt den är jag körd! Sannolikheten att jag blir en av de 11 bidragen utav 450 tävlande är----- supermega stor nolla... eller? (jag var kass i matte)

Tror att tomheten kommer från detta. Jag har stängt av så många olika system i hjärnan för att inte börja stressa upp mig själv, varför hoppas och tro när man ändå blir besviken? Det innebär att det liksom är tomt i skallen just nu... Eko Eko Eko...

Nu ska jag göra min kreativa övning för i dag... på tom skalle... wow... could be interesting... wiee...

1 kommentar:

  1. Hoppas du går vidare.
    Ja, pessimismen där är rätt genomträngande. Vissa borde få en ordentlig spark.

    Du skulle orka du med, det är jättesvårt att ens tänka sig. Men barnen, i dem ser man sin man. Man ser deras glädje och kan glädjas med dem.
    Men jag befinner mig fortfarande i chock och vägrar tro att det är sant ibland.

    Kommer väl missa att se valen när de görs imorgon. Hoppas nu att de plockar ut lite olika sortens böcker bara. Men, imorgon kommer snacket vara värre än innan. Det hopp som finns hos vissa kommer att släckas och ev kaos från arga kap1:or är att vänta.

    Kram

    SvaraRadera