fredag 24 april 2009

Livsval

Jaha, föräldra"ledigheten" börjar närma sig sitt slut. Vad händer sen då?

Hela landet lider av en lågkonjunktur, va säger jag? Hela världen lider av den... så för liten jag finns förmodligen inga jobb att få. Så jag blir en arbetsförmedlingens slav? Eller studera?

Studera innebär lån. Lån är aldrig kul. Men om man får jobb så kanske man kan överse med lånen, men det finns ju inga garantier...Tänk om man går en jäkla massa studier och ändå slutar upp som ett misslyckande - antar som jag är idag?

Jag har idag sökt utbildning 1 av 2. Vårdadministratör. Distansutbildning. Sen i september ska jag söka utbildning 2 - Socinom. 

Men duger jag till? 

Känns inte så. Känns inte som om jag duger till just något alls.

Min man dammsugar, efter att ha diskat och städat hela köket. Detta efter heltidsjobb - jag har varit hemma men känt mig som en urkramad disktrasa och inte fått nåt gjort. 

Klockan närmar sig halv åtta och nu ska jag gå och lägga mig. 

Vore det inte underbart om jag imorgon vaknade upp och var någon annan, någon bättre... någon med framtidsutsikter... någon lugn och harmonisk... nåja... kanske kan jag drömma att det är så...

1 kommentar:

  1. Hejsan tjejen.
    Val kan vara svåra ibland, men nyttiga:)

    Är du kvar något på Kap1?
    Hur går det med din bok?

    Är lite nyfiken av mig, många kramar:))

    SvaraRadera