onsdag 4 mars 2009

Bästa sättet att bli av med ett beroende är att börja ett nytt eller hur?

Fast hur intressant känns det att börja ett positivt beroende? Som till exempel att gå på promenad? Visst är byta trocadero mot kanske Kexchoklad ett trevligare alternativ?

just nu ska jag sova. Är så godissugen att jag håller på bli galen. I o f s - den tiden på månaden också. Plus en dotter som vaknar var 15:e minut och skriker - lite snorig, but hey come on andra vill ju ha lite ro också...Skulle vara skönt med något att stoppa i munnen just nu... kexchoklad eller kola, eller varför inte något surt? Har ni smakat syrliga bläckfiskar på Coop? Mumms... 

Igår natt tog jag en lite bit ur vit blockchoklad... ingen jätte hit precis... men sötsuget la sig (antagligen av att äcklet tog över). Har ni provat äta  blockchoklad? Blir som en flottig hinna i gommen och man sväljer liksom hela biten fort - eftersom det inte är njutning i ätningen.

Annars har jag varit duktig. Åt pizza idag, ingick läsk. Men jag satt där med mitt kranvatten. Var på fika med sonen han fick festis som lämnades men jag kastade den i skräpet och drack vatten. Är faktiskt inte så sugen på Trocadero - saknar mer att stoppa nåt i munnen, som är sött... 

Tänk om vatten kunde bli mitt beroende istället? 3 liter vatten på en dag är ju liksom i tanken vad man ska dricka? Men det är ju inte särskilt givande, varken smaskigt gott eller sött...

Nåväl, måste fundera på ett beroende som är värt att byta detta mot. Får inte kosta för mycket pengar, skada hälsan, ta för mycket tid, vara för krångligt eller vara något som inte ska i munnen... hmmm eller kanske inte det sista. När jag gjort viktoperationen handlade jag upp samma pengar som gått åt att äta fel på BÖCKeR... har inga bokhyllor kvar, så det går inte heller...

Någon med tips och idéer?

god natt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar