måndag 2 mars 2009

Man får bara i fantasin kasta sina barn i skräpet

Sportlov.

En tanke att  kanske får man sova lite längre? Särskilt efter en jobbig natt med en orolig bäbis? Nej,  nej, nej ack jag naiva idiot! 06:45 (efter att ha varit uppe 23, 02, 03 och 04,30) börjas det.

"Maaaammma" 

"Schhhh"

"Maaaammmma får jag stiga upp nu?"

"Schhhh du väcker syrran"

"Mammmma"

"Dadadadadadadadaaadada"

"Suckar och Stön, Ja du får stiga upp..."

Aldrig har jag förstått hur underbart sova är, tills man aldrig får göra det. Och min son, som blivit tillsagd att inte skricka, viska, gläfsa eller väsnas överhuvudtaget på övre våningen medan hans syster sover - nog hade det varit skönt att få stoppa ner han i soptunnan bara en liten stund... men om jag vill känna mig hämndgirig så har han en hel vecka utan dataspel HA! 

Inte för att jag blir mer utvilad och känner mer energi för det... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar