lördag 7 mars 2009

Varför dras jag till forum?

Nu de senaste dagarna har jag lyckas reta upp folk både hit och dit. Aldrig avsiktligt men likafullt klumpigt och dumt.

Jag verkligen HATAR att göra folk ledsna, oavsett om det är mitt fel eller om de bara tar åt sig av egna tolkningar eller hur det nu är. Men idag har jag funderat på varför jag dras till Forum överhuvudtaget. Det blir som en drog - och sällan i konstruktivt syfte utan mer att man bara hänger där och irriterar sig på varandra om allt och inget. 

Tror det här med blogg passar mig bättre. Kan skriva nästan vad jag vill, än har jag ju ingen överhängande publik som kan bli hysterisk på mig och jaga mig med motorsåg genom stan. Kanske kommer den dagen - känns långt borta så jag kan nog tryggt fortsätta muttra här i mitt eget kosmos.

Forum. Om jag läser något som inte känns som det berör mig, varför måste jag då kommentera? Eller om jag läser något som irriterar mig, såvida det inte är direkt i anknytning till mig och de mina, varför inte bara strunta i att läsa skiten? Jag ska försöka sluta hålla till på forumet i Kapitel 1, hoppas om någon vill mig något att dom hittar mig ändå. Vore förargligt om en förläggare söker mig och jag liksom missar allt hahaha jo jag är en sån där dummerjöns som inbillar mig de mest otroliga händelser.

Har funderat på det här med irritation också idag. Egentligen kan man ju aldrig låta vardagsbekymmer irritera en eftersom det alltid finns värre saker runt om i världen. Varför ska jag bli arg för att min dammsugare dör när en annan 33 årig mamma får begrava sina barn som just blivit skjutna eller svultit ihjäl? Då skulle vi alla bara gå omkring och le fånigt. 

"Jo jag har lite ont i stumpen som var mitt ben, men det är ingen fara jag har ju det andra benet kvar..." En människa som inte går på seriösa droger och funkar så måste vara väldigt unik i denna värld? 

Kan man inte irritera sig på folk som missbrukar t.ex. en hiss eftersom vissa som har sjukdomar som inte syns kanske använder hissen och jag felaktigt antar att dom missbrukar den? Blir det inte lite som när man straffar en hel klass för att en gjort fel fast tvärtom? Hur rörigt det där nu blev. 

Vad jag menar är om 1 av 10 som jag antar felar inte felar ska jag bli arg på mig själv för att jag irriterar mig fel på 1 av 10 medan de andra 9 är idioter som är värda att irritera sig på?

Shit

Hängde nån med där? Inte jag, fast i min hjärna tycks det vara utstakat och rätt logiskt. 

Så anta att jag menar det värsta möjliga och skicka en död fisk i min brevlåda så får vi det överstökat ;)

ÄMNET CAMILLA ÄMNET: Varför dras jag till Forum?
Jag längtar efter likasinnade. Jag vill synas och känna samvaro. Men glider raskt ner i sandlådenivån som ofta råder. Borde undvika eländet helt. Får se om jag klarar det nu när jag redan håller mig ifrån Trocadero kan bli för många beroenden som skall botas på en gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar