tisdag 10 mars 2009

shit nu är allt minus

Jag var upp lite högre på listan vid lunch. Nu har jag ramlat ner igen. Känner mig liksom utanför på Kapitel 1 - låter skumt, jag vet - alla är väl lika utanför, men ändå inte.

De andra tycks ha funnit varandra och jag flyter ovanpå som en sorts irriterande mygga som fastnat i morgondaggen. Ofta skriver jag inlägg som inte ens bevärdigas med ett svar... kanske är jag bättre på folk i verkliga livet än att vara online social? Det är ju åtminstone en positiv vändning på eländet.

Alla gör listor. Bästa boken, bästa titeln, mest lästa, minst lästa, sämsta titeln, fulast näsa och gud vet vad - jag hamnar aldrig på någon lista. Min näsa är väl inte ful kanske, min titel är väl inte kass heller - tydligen inte bra heller och uppenbarligen är jag inte läsvärd och inte heller läst. Och man önskar mig gärna lycka till - VINN NU DET HÄR ... samtidigt som man röstar på nån annan. 

Någon var inne och skrev i Kapitel 1 forumet att folk tycktes verka vilja vara snälla istället för att säga till, och om det är så kanske jag är helt tok värdelös på skriva och en babiljard människor vill bara att jag ska hålla huvudet ovanför vattnet en stund till. Ingen vill vara elakingen som säger sanningen - YOU STINK!

Oj oj oj jag har klankat på alla som gråtit över allt och inget på forumet - här sitter jag nu och bölar som en fontän som sprungit läck - men jag avstår från forumet. Halva gänget där säger Oooooh stackars lilla du  och den andra halvan kallar en patetisk. Just nu håller jag med andra halvan. Känner mig patetisk. Ska gå å sova. Snart ska jag upp igen, får aldrig sova längre än högst 6 timmar.... jag som brukar behöva 12 för att känna mig som en människa...

Imorgon ska jag gaska upp mig. just nu skiter jag i allt och gömmer mig under lakanen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar