måndag 9 mars 2009

Jag höll budget... det var en ny känsla

Jag tjänar inte så bra just nu. Är mammaledig. Så jag tänkte NU ska jag skärpa mig och göra veckohandlingen på 500 i veckan. Hittills har jag slarvat och det har lätt skjutit iväg till 700, 1000 eller ännu mer. Och i slutet av månaden är det liksom inte så roligt längre. Vi som alltid kunnat spara till resor (vi måste resa till AU vartannat år åtminstone och varje år behöver min man komma bort från "hålan" vi bor i) men nu ligger vi risigt till - har inte sparat ihop NÅT...

Så hände det. I söndags. Jag shoppade och hade en sån där SHOP EXPRESS sak. Man ser varje öre man handlar för och plötsligt insåg jag att vi nog hade nog med tvättmedel, toapapper och tandkräm för åtminstone en vecka till. Stryk. Inte behövde vi heller creme fraishe, egentligen. Stryk. Tur jag köpte barnmat och gröt till lillan förra veckan - det kostar tjoho med pengar kan jag lova... och blöjor har vi så det räcker... puh...

När jag skulle betala slutade kalaset på 500,50 öre. Jag kände liksom en stolthet inom mig. Jag hade lyckats. I AM ON TOP OF THE WORLD. Adrenalin... allt bara öste över mig... lycka... jag gick till bilen och nästan gnolade för mig själv. 

Allt var toppen tills jag insåg - fan, dom hade ju slut bananer. Jag måste in och köpa bananer under veckan och det kommer bli minst 30 kronor =(

Okej - lyckan var inte total - men så här nära har jag nog aldrig varit förr tror jag!

Och nästa vecka kommer bli lätt, frysen är full av lax och köttfärs så vi får väl äta sånt!

Men det värsta med adrenalinet var - att jag blev mer shoppingsugen, vill känna mer adrenalin!

hm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar