torsdag 26 mars 2009

Dyr dusch ~vs~Amélie kan krypa!

Man ägnar så mycket tid i livet åt petitesser och så ser man hur andra människor går igenom hemskheter man själv inte ens kan tänka på, vad spelar det för roll alla små skitsaker man ödslar energi på? 

Krama om era nära och kära, tala om hur ni känner för dom och strunta i smutskläder som ligger i fel korg, strunta i felklämda tandkrämstuber och legot som ligger utspritt över golvet. Uppskatta nu:et för snart är det förbi!

GLÄDS åt små saker: Min dotter har börjat förstå det här med Framåt. Igår klack det till. Det går sakta och med mängder av stönanden och tårar men hon tar sig framåt! 

Håller på att installera en dush. Köpte en rätt billig dush, men den behövde väggfäste och andra gängor och rör förståss...  tur maken inte läser min blogg han skulle få spunk... men detta är nog universums DYRASTE JÄKLA DUSCH! MEN - i livets hårda lek är det ändå en petitess. Eller hur. Visst är det mer att fastna i att min dotter än om motvilligt kan kravla sig framåt? Ett framsteg... Min son stängde av datorn direkt när jag bad honom igår. Min man avstår från att jobba övertid så jag kan gå på sista scrapparträffen ikväll... sånt låter man gärna slippa förbi utan eftertanke, men visst betyder det mer i längden än dusch-helvetet? Det är ju bara pengar... har redan börjat fundera på bankrån, ev köpa trisslott vore mindre risk för fängelse om det slog rätt ut...

Livet är kort, den dag det är slut kommer man fundera vad som gjordes och inte gjordes. Den dagen vill jag inte ångra mig och fundera över alla kilon jag kunde förlorat, alla jag tjatat på istället för att krama... 

Pengar... who needs them anyway *stönar lätt*

okej då, man behöver skiten, men mycket pengar kan aldrig ersätta en dotters framsteg, en sons kärlek eller en makes uppoffringar...

Lev med tanken att idag ska jag försöka vrida allt skit till positivt. Vem vet, imorgon kanske inte kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar