torsdag 5 mars 2009

When will I be famous?

Minns inte vad dom hette... två blonda brittiska tvillingar som sjöng någon gång på 80 eller 90 talet. Men frågan kvarstår- När blir jag kändis då?

Fast med åldern har något annat dykt upp, en till fråga som inte fanns när man var så där rar och dum som man gärna är i tonåren till exempel. VILL jag bli kändis?

Min högsta dröm, absolut - värd att offra en eller två kroppsdelar för -är att bli författare, och en väl läst sådan. Jag antar å ena sidan att de flesta författare är lite osynliga, vissa författare syns hela tiden - dom går på premiärer och dejtar dockussåpe avfallna b-kändisar etc. Finns plats för tråkiga gifta tvåbarnsmammor? Eller måste jag skaffa en älskare? Eller två? hmmm... Bli lesbisk skulle säkerligen höja intresset för mina böcker... Eller skriver jag så bra att jag kan fortsätta vara en vardagsfilur som liksom existerar samtidigt som jag fantiserar ihop hela världar av mord och kärleksbekymmer?

På kapitel 1 har det varit mycket snack om just det här. Hur mycket är det ett måste att man är villig att synas, marknadsföra sig själv och bli en mediahöna? Det har sagts att författare som Lisa Marklund knappt kan skriva, eller skriver hellre än bra med mera - men hon säljer ju ruskigt bra - är det för att hon figurerar i media så mycket att man liksom dras in i läsandet av bara farten?

Jag vill inte bli känd om det innebär att jag måste sitta i en töntig panel på kanal fem och lista ut hur 100 män skulle bedöma mig och 10 andra kvinnliga kändisar i olika frågor. Men tro mig, verkligen TRO mig att jag kommer ha svårt att inte gråta av lycka den första (om det nånsin händer är en annan fråga) som kommer fram till mig och säger:

"Du är Camilla Thompson va? Kan jag få din autograf..."

Faaaaan jag måste träna på min autograf, den ser för taskig ut... shit pomfritt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar