söndag 15 mars 2009

T R E är ett magiskt nummer i litteraturen...

1) Jag började morgonen med råttfärgat hår, grå jäkla strån lite här och där. Kände mig lite hängig. Har ju haft feber i tre dygn och i snart två dygn kramper i magen. Men snart gick vi på promenad. Solen sken, kyrkklockorna slog, fåglarna kvittrade och hela familjen var på gott humör - även den lata sonen. 

Vi åt lunch, sonen åkte till en kompis vi andra åkte och handlade sedan dumpade jag maken på bibblan med Kate. Tycker han är mycket på bibblan med Kate, men å andra sidan har jag ju Kate i sängen nu för tiden så jag ska inte klaga... alltså Kate Atkinson... sen gick jag på Loppis. Fyndade. Åkte hem och var på bättre humör. Tänkte. Jag ska ju skicka i väg en jobbansökan kanske borde jag färga håret och be maken ta lite nya foton i afton?

Sagt och gjort. Jag färgade håret. Passade på raka benen också - även om de inte skulle synas på något foto -inte armhålorna heller, men kände liksom för att bejaka min kvinnliga sida. Kom på att jag kunde ju färga ögonbrynen så blev även det gjort.  Bejakande av min kvinnlighet slutar alltid i smärta - med ögonbrynsbortryckning!

2) Jag slingade håret också. Hade tappat bort instruktionerna så jag tog den lilla penseln och pjuttade lite här och där och sen där, och liter mer där och här. Under ovan och på sidan av. Och lite extra utifall att... 

Resultatet kan ses på två sett. Min dotter vaknade och grät hysteriskt i över 30 minuter. Varje gång hon tittade på mig droppade snor och tårar i kapp. Min självkänsla sjönk. Kunde ju inte vara alltför bra. Maken sa, att inte var det så illa... tills vi kom ut i solen. Då rynkade han ihop pannan i djupa väck och sa att kanse var det inte så bra heller... Vi promenerade till Coop jag köpte ny färg. Tyckte liksom inte om min nya look av att någon doppat mig i morots juice... det liksom... var inte snyggt.

3) Kvällen kom, ungar i säng. Frid och fröjd. Dags för tredje gången gillt. Nu skriver jag det här och ska just till att pausa för att skölja ur mellanbrun färg ur håret.

PAUS

Tycks som om mitt hår nu är en - färgat. Svårt att säga i blött tillstånd... men förhoppningsvis inget mer morotsjuice...

Oavsett vad som komma skall har jag två slutsatser. 1) Jag har i alla fulla fall fått ögonbrynen fixade, det var på tiden och 2) Jag får skicka ett gammalt kort med jobbansökan...

3 kommentarer:

  1. Har provat på att färga håret blont en gång. (Vattnet jag tvättade håret i var järnrikt så det blonda blev sjukt grönt.) För att vara extra ekonomisk och rationell passade jag på att att göra en hempermanent också... En hemsk hårfärg och gummislingor. Rena turen att håret inte föll av! Så det blev frissan för klippning. Som tur var så jobbade jag natt under två månader-ingen behövde se mig på dagen och patienterna förmodades sova på nätterna. Men hemskt var det att känna sig så - jag vet inte vad jag ska kalla det. Man vill då helst ha burka på sig, det är då ett som är säkert. Nu håller jag tummarna för att ditt hår blir fint ikväll. Ha det gott. P.S Skitsnyggt foto på hemsidan!

    SvaraRadera
  2. :)

    Vänta bara tills rollerna är ombytta mellan dig och din dotter. I det här avseendet menar jag.

    Du har en fantastisk fin hemsida här och lycka till i tävlingen.

    Fast mina vänner är faktist fullt ärliga när de rekomenderar Mamager ;)

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Mmmm snart kommer dottern säkert att se värre ut i håret än mig *flinar*

    Jag hoppas även mina vänner är ärliga =)

    SvaraRadera