måndag 2 mars 2009

På plats 66

Är nu i TOPP 100 i BOK SM 2009.  Jag har 33 rekomendationer, så jag är bara 173 efter ledande boken. 

Fast ju längre tiden lider ju mer känner jag ett visst tvivel till att tävlingen kan ses som en tävling i verklig bemärkelse. Antingen handlar det om att man lyckas marknadsföra sig själv väl bland släkt och vänner likväl som bland okända och därmed får röster, eller så spelar detta ingen roll i slutet och det hänger helt på Piratförlaget - och då är det ju inte heller en tävling?

Min önskan är att få min bok publicerad. Har jag valt fel väg? Ibland känns det så, eftersom i det där gänget är jag chanslös på flera sätt. Jag är rätt ny, inte en i gänget. Jag är inte nog snäll för att bli allas kelgris och för snäll för att bli en omtyckt bitch. Jag är inte bohem och underlig, utan alldeles på tok för vanlig... fast om ni bara visste *host host*

HUR som helst. Vad är det som gör något till en tävling? Att någon vinner, att ett antal försöker vinna (alltså tävlar om vinsten) ibland känns det som om detta vore i sportsammanhang skulle en simmare tävla mot en cyklist och en skidåkare? Fast min make säger att varje lördag tävlas det ju i musik på ungefär samma premisser - så BOK SM och Melodifestivalen är samma skrot och korn? Hm... 

Kan text tävla mot varandra när författarna lyser runt sina texter eller borde det vara anonymt? Som jag sa i en tidigare tråd - tre kapitel som tävlar anonymt och ett krav att boken är klar innan man deltar i tävlingen? 

Som det är nu blir det väldigt mycket läsa - som i slutänden inte kommer att kunna delta eftersom de inte kommer hinna bli klara med boken... måste kännas irriterande för lektörerna eller?

Ja då har jag fått surra av mig lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar