tisdag 31 mars 2009

Så är topp fem listan klar... typ

BOK SM 2009 har nu avslutat sin första del. 

Folk har i slutskedet taktikröstat, och det låter mer som dom gör det för att hindra konkurrenter än för att hjälpa upp böcker dom gillar. Fy fan så småsint. Jag är småsint också, för jag orkar störa mig på dessa idioter. Och bli arg. Jag gladde mig åt att ha klättrat om en av dem på listan även om det säkerligen inte spelar någon roll men kändes ändå bra. Tölp!

Jag har också fascinerads av Condors klättring. Från att ha varit osynlig till att ha varit på topp 5 inom ett par dagar låter vansinnigt klurigt för mig. Det handlar om åtminstone 100 röster skulle jag gissa om inte det dubbla. MEN jag är tydligen en smutskastande gris som är avundsjuk!? för att jag ifrågasätter den snabba klättringen. Jag är inte avis, för jag räknade aldrig med att klättra på det viset. Smutskasta? Får man inte längre ifrågasätta saker?

Just precis nu känns det som om Kapitel 1 är något jag överger med ens detta är över. Det finns underbara människor där, men idioterna är för stora och drumliga för att man ska kunna vistas där utan att hamna i deras småsinta sandlåda. Åh nej tack, vill inte hamna där!

Arg är jag. Arg för att bli beskylld för att kasta skit, för att vara avundsjuk, för att folk är elaka mot andra av ren jävulskap... jag har i månader förlitat mig på eventuella lektörer och vetat att jag inte skulle klättra upp till topp fem. 

Allmänt ARG idag. Otrevlig med min son. Ont i huvudet. Irriterad. Men det har inte med tävlingen att göra. Den har sin stilla gång och dessvärre kommer den inte att förändra mitt liv som jag vid ett tillfället hoppats...

Har varit på alternativhälsan. 
Massa vitaminer och mineraler var åt fanders. Jag var inte deprimerad men hade depprisiva tendenser. Tarmfloran var i kaos... så jag fick en massa att knapra på så får vi snart se om det gör nytta. Kändes bra, hon gjorde tester som visade vad jag egentligen visste men inte orkat ta itu med så nu är det gjort!

Vill sova. men nu är båda ungarna i gasen. Kanske slår igång datorn åt Lucas och springer på Jacks och handlar lite tjafs så får jag frisk luft och han slipper mig en stund...

jag vill ju så gärna vara en bra mamma... ändå är jag kass =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar