lördag 7 mars 2009

När blir man nöjd då?

Fick sova hela natten. Eller typ. Från midnatt till 6:30 då min son irriterat började "skrikviska" att han inte kunde bli nog varm, eller nog kall hur han än gjorde. Men istället har jag ont i ryggen. Känns som om den blivit hoppad på under natten. Måååååste vara mina skitkuddar - ändå har jag köpt rätt dyra kuddar motför förr. Har en kudde för om jag ligger  på mage och en sån där ergonomisk sak med en nackknöl på.  Så tips på kuddar? Vad ska man ha?

ÄNYWAJ så nu är jag vaken. Vill måla om i hallen. Vill läsa. Vill sova mer. Vill sortera upp mina romaner. Vill Scrapbooka. Vill definitivt ordna upp i mitt scrapbooking hörn... Vill ... Vill ... Vill ...

Fast inte finns tid till detta heller.  För jag har blitt beroende av att kolla Kapitel 1's forum och skriva blogg. Hm.  Hur många gånger har man inte funderat hur ens egen mamma hann med allt hemmajobb, hushållsarbete och fyra ungar. Hon hade inte tv på dagtid, inget jäkla internet, hon visste inte vad en dator var. Hon hade ingen mobiltelefon att sms:a med. Hon hade en liten matvaruaffär runt hörnet dessutom hade hon gått hushålls kurs *pust* gissa om jag behöver en sån... finns väl inte nu...

Det här måste vara årtusendets mest osammanhängande blogg?

Är nog för trött egentligen för att sitta och skriva sånt här, men än så länge är det ju högst två läsare så dom är väl van att lida redan antar jag...

Åter till ämnet:

När blir man nöjd?

Jag är kort. Vill vara längre. Har rakt hår, vill ha lockigt. Har råttfärgat hår, önskar det vore någon vacker färg. Är arbetslös, vill ha jobb. Är pank, vill ha pengar. Ligger på 68 plats i bok sm, vill ligga på 1:a.... hm aldrig nöjd.

Är du nöjd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar