söndag 1 mars 2009

Bling, brads, dies, embossing etc

Det är ett nytt språk. Fast engelska. Jag pratar engelska varje dag hemma. Men när jag började med Scrapbooking var jag helt nollställd. Bling kan du använda... eh? Bling? Jaha, små plast saker som blänker lite som är platta på ena sidan så man kan limma fast dom eh, okej...Brads är bra när... Jaha, here we go again. 

Det är väl i o f s så att hela scrapbooking grejset är importerat från USA, men ändå tänker man att lite försvenskat skulle det ha blivit. Men nope. Här är det bara att lära sig de nya begreppen, allra helst om du vill ut på Tradera och handla. 

Önskar mig en ordlista. Fast det har verkligen hjälpt sen jag började gå scrapbooking kurs. Men wow, många huvudvärkar har det blivit.

I övrigt, om du inte har något emot en skalle som värker ett tag - då rekomenderar jag verkligen SCRAPBOOKING som hobby, det är riktigt underbart kul. Man får vara kreativ, samtidigt som man organiserar fotoalbumet ( vilket aldrig skulle hänt annars helt ärligt! )

Så jag blingar, och bradsar vidare och varje gång jag sätter mig ner lär jag mig nåt nytt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar