tisdag 31 mars 2009

Ilska, sorg...

Har känt mig arg i två, tre dygn nu. Vet inte varför. Men arg. Fräst, inte alltid med rätt anledning men ofta - trots att det kanske varit bättre att bara skita i fräsandet.

Angående SM är jag lite lättad. Nu behöver man inte känna att man kunde tjata mer på sin omgivning om att rösta... kändes lite som försäljning av Herbalife eller nåt...

Nu är jag redo att sova, men känner mig plötsligt lessen. Jag lät mig dras med i en ilsken dialog. Till  ingen nytta.  Fienderna som skapades bryr mig inte. Dom ska man ha i alla fall, nu eller senare. Men så vekt att låta detta dra med mig. Bara för att andra kastar sand i en låda behöver ju inte jag göra det?!

Kanske ska man bara vara tyst. Tänka: Hoppsan hon ligger och de sparkar på henne, jaha, shit happens. En dag kanske jag klarar det. För om man säger åt de som sparkar: Ajabaja så gör man inte. Då hoppar man på dom och är en hycklare av värsta sort. Jag fattar inte.  Varför får alltid de som jäklas komma undan? 

Idag kom min son hem från skolan. "G" var dum mot mig, han höll fast mig och jagade mig och tvingade mig vara med i en lek jag inte ville leka...vad är det för vits att lära honom försvara sig, "G" kommer alltid att komma undan och Lucas kommer alltid att få springa såvida han inte lär sig att stänga av och ignorera. 

Vad lever vi i för värld. Där vi mår bäst av att inte bry oss om våra medmänniskor? Där såra och vara jäklig hellre belönas än bestraffas. 

Fick kommentaren då jag startade upp en tråd om att vara trevlig:

En fröken gjorde så i sin klass och alla utom en elev fick positiva omdömen av någon i klassen, den eleven tog livet av sig. 

Jaha, så kontentan är tyck inget positivt, försök inte vara snäll, jävlas istället med folk då tar dom åtminstone livet av sig av rätt anledning?!

Jag hoppas det där med Karma finns, man får vad man förtjänar... tyvärr verkar världen inte alltid följa den vägen.

Tänk så smarta alla tysta människor är. De slipper hamna i skottlinjen och kan sova gott om natten.

Jag längtar så tills det blir klart med lektörer och så vidare. Just nu vill jag bara lämna Kapitel1 bakom mig. 

NattizzZzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar