tisdag 17 mars 2009

Vad händer i April...

Om man vinner Bok Sm hamnar man nog På Aftonbladet framsida. Vill man det? Egentligen? Är det inte mest B-kändisar som gråter ut och sånt som dyker upp där? OCH tänk vilken reaktion det är om man är med i Norran en gång. Främlingar stoppar en på stan och frågar lite ditt och datt... hur skulle det bli om man var i Aftonbladet?  
Kanske tvärtom, ingen som vill tala med en?

Jag måste nog gå en marknadsföringskurs - Hur marknadsför man sig själv? Har mer och mer börjat fundera i banorna runt egna förlag, trycka egna böcker och så vidare... det låter rätt kul. Ska läsa mer om saken. Fast pengar... wow, kostar nog en del... och sen hur kan man marknadsföra sig själv? Och andra författare? Skapar jag ett förlag så ska jag då baske mig svara på alla som hör av sig, även om det bara är ett automatiskt mail som hälsar att jag inte tar emot manus eller vad det nu är som gäller...fyra förlag har inte ens svarat mig medan 1 förlag läser redan... GOD STIL  säger jag bara!

Godnatt gött folk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar