måndag 16 mars 2009

Kreativa människor är ofta överkänsliga...

Var har jag hört det? Vet faktiskt inte, men man ser direkt tendenser då man hamnar på forum liknande Kapitel 1, Poeter.se eller Argus.ni. Ord hakas upp på, folk hotar dra sig ur om man inte håller med dem etc...

Tänkte då, jag är på väg ut ur skinnet eftersom ett förlag faktiskt läser min bok just nu.  Tänk om man blev författare och började skriva lite böcker hit och dit då måste man gå igenom detta varje gång? VALIUM!?

På tv pratade de idag om depp och August Strindberg - om man tar mediciner förlorar man då skaparkraften? Frågan kan vara - vilket är viktigare att skapa eller att må bra? Men man måste väl inte vara lidande för att kunna skapa? Vara kreativ? 

Läser i alla fall just nu K. Gidlunds bok Släpp skrivandet loss. Mycket bra läsning om man funderar hur man ska kontakta förlag, vilken sorts förlag man bör kontakta eller ifall man ska försöka ge ut boken själv? Han påpekar att förr ansågs Bonnier och Nordstedts vara kvalitet förlag - medan nu kan man hellre se många små förlag som detta. 

Det slutade med att jag skickade ett mail till honom om min bok... Monster... skickade till DN och SVD också...intresset är rent ut sagt magnifi... totalt lika med noll. Hittills. Men det var ju igår, kanske dom inte varit på datorn idag? THINK POSITIVE!

Svårt blogga när dottern hostar i ena rummet och sonen stönar i andra... men som föräldra"ledig" är det ju dessa små raringar som är mina bossar så tummen ut, hämta lite Molipect och fixa täcket och allt vad det nu är som behövs...

Fortsätt lida - skapa? Må bra - sluta skriva? hmmm inte rakt igenom enkelt val... skulle jag tro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar