lördag 7 mars 2009

Kanske får man inte blogga hur mycket man vill på en dag?

Men jag började bara tänka - wow, ovan känsla. Kommer få migrän sen ikväll...

Harlequin. Tantsnusk romaner. Kiosklitteratur. Skräplitteratur. Finns många negativa associasioner till denna litterära genre. Förmodligen finns de som menar att det inte ens är litterärt. 

Dessutom om dom ger ut din bok får du mycket mindre % som författare, pluuuuusssss  att böckerna kostar ungefär 64 kronor styck. ÄNDÅ tror jag att du kan tjäna mer om de skulle ge ut din bok, för är du nog bra kanske den ges ut i hela norden, sen i hela världen och då börjar det handla om måååååååånga böcker.

Sen är det världens mest sålda genre. Så folk som sitter och bläddrar i Kafka på tunnelbanan kanske gömmer en liten härlig lustfylld bok innanför? De är böcker som läses av kvinnor till största delen, men även män har börjat dyka upp bland deras klientel (har kollat statistik sidor)

Jag läser sånna böcker. Favoritförfattare som jag har började sin karriär hos Harleqiun eller Mills And Boones... Nora Roberts och Sandra Brown för att nämna några. Just nu läser jag en av Nora's böcker och inser till min fasa och lycka att jag skriver snäppet bättre...

Men förlaget har Manusstopp... så löjligt!

Fast helt ärligt så har jag kontaktat andra förlag och ett har svarat och läser just nu min bok. Är nervös. Borde känna att det är klart dom gillar min bok, men eftersom jag är en överkänslig konstnärssjäl så tänker jag bita mina naglar tills de hör av sig... om ett par veckor... får vi se om därefter jag måste dränka mina sorger eller festa ... hur som helst dagen efter kommer vara jobbig...

NU ska jag sluta tjollra på... 

Ha en bra dag i snön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar